Home | Forum | Informatie

Gebruiker opties
Registreren--Inloggen

Forum Overzicht>>Even voorstellen>>Een naam. Gevonden .....

Nieuwe discussie starten-Antwoord

Auteur
Rank:
Groep: members
IP Logged

PM ID: 7841
PM [hallometria]

Last replied to on Sun Apr 01, 2018 15:24:01
Wijzig Post|Quote
halloSinds vandaag heb ik een naam kunnen verbinden aan mijn onverklaarbaar lichamelijk ongemak.Van het bewust trap lopen ben ik angstig op trappen geworden. Dit is uitgebreid naar moeilijk lopen en een schijnbaar onwillige voet. Achter een rollator lukt het lopen redelijk hoewel mijn linker voet niet soepel reageert.Inmiddels zijn er bijna 2 jaar verstreken.De ongemakken stapelen en ik ben zo benieuwd of iemand van jullie dit herkent. Heb EMDR gehad en ben nu in gesprek met een psychiater. Zij gaf vandaag de benaming conversiestoornis aan.Wat hoe en waarom?Heb werk waar ik mij prettig bij voel en een veilige thuishaven.Herkent iemand van jullie mijn verhaal, en wat zijn jullie ervaringen?Hebben jullie adviezen voor mij?Heel fijn om dit met soortgenoten te mogen en kunnen te delen.Met lieve groet Ria Jansen

Truus
Rank:
IP Logged
PM ID: 1342
[PM Truus]

Posted at Sat Mar 31, 2018 11:08:13
Wijzig bericht|Quote
Hoi Ria, fijn dat je je verhaal deelt.Het lijkt misschien nu van hoe kan dit plotseling gebeuren alles loopt toch op rolletjes etc...maar het probleem kan er al heel lang gezeten hebben denk eens terug aan je jeugd zijn daar dingen gebeurd als hevig gepest oid zijn geweest?Dan is een op een stapeling van onbewuste gedachte, gevoelens de oorzaak het niet goed luisteren naar je lichaam, het als maar doorgaan etc...Wellicht het perfectionisme wat er bij komt kijken, er voor anderen er meer zijn en jezelf continu maar wegcijferen....Wellicht al hele herkenbare dingen dat je nu wellicht stil gaat staan van oja had ik toen maar dit zus of zo gedaan.Het beste is om er niet tegen te vechten, en het proberen te accepteren dat je het hebt en nee dit gaat niet in een paar weken of maanden daar kunnen met gemak jaren voor staan.Neem optijd je rust, maar blijf in beweging.Hopelijk tref je een goede psychiater die je verder kan helpen.Ik hoop dat ik eea wat duidelijker voor je gemaakt hebt, en dat je wellicht ook in gaat zien dat het probleem niet alleen van nu is.Vragen stellen mag altijd maar of ik ook altijd een antwoord heb blijft de vraag😊😉Veel liefs Truus nickname 
-----------------------------
Truus33

hallometria
Rank:
IP Logged
PM ID: 7841
[PM hallometria]

Posted at Sun Apr 01, 2018 02:40:55
Wijzig bericht|Quote
Herkenbare mogelijkheden en daardoor complex. Hopelijk komt de belangrijkste oorzaak met een mogelijke behandeling aan het licht.

Truus
Rank:
IP Logged
PM ID: 1342
[PM Truus]

Posted at Sun Apr 01, 2018 15:24:01
Wijzig bericht|Quote
Ik denk niet dat er 1 echt definitief uit komt, dat doet het bij mij ook niet helaas.Wat bij mij echt goed geholpen heeft is hypno/regressietherapie dat werkt bij mij beter dan al die andere reguliere therapieŽn van het hier en nu zeg maar, er is heel wat opnieuw verwerkt, maar er zit nog genoeg vast in het onder bewustzijn... We zijn nu even gestopt omdat we tijdelijk hierin ook niet verder kwamen bewust en onbewust gooide ik de boel weer op slot tot hier en niet verder zeg maar...Kan ik ook weer even sparen want het wordt niet vergoed door mijn zorgverzekeraar helaas.Wellicht ook iets voor u om uit te proberen.Lieve groet Truus nickname 
-----------------------------
Truus33

Pagina: 1